Faciliteter

Vi har en bred vifte af faciliteter på Lyngby Dyrehospital

Laboratorium
Vi har eget in-house laboratorie som sikre et hurtigt svar efter prøverne er udtaget. Det giver os mulighed for en mere eksakt diagnose og dermed en bedre behandling af dit dyr.​
Vores veterinærsygeplejersker arbejder dagligt i vores laboratorie, hvor de analyserer diverse prøver af blod, urin, fæces og celleprøver. ​Derudover sender vi ofte også prøver til eksterne laboratorier, når det drejer sig om analyser vi ikke selv kan foretage på dyrehospitalet.

Røntgenafdeling
Vi kan tilbyde røntgenundersøgelser på vores moderne digitale røntgen anlæg,  hvilket giver mulighed for en hurtig og grundig undersøgelse af dit dyr.
Røntgen er effektivt til at undersøge og diagnosticere knoglesygdomme og sygdomme der relatere sig til bughulen.

Tandrum og tandrøntgen
Vi har et nyistandsat tandrum hvorfra vi udfører tandbehandlinger.

Vi laver både tandrens og tandekstraktioner, og har mulighed for at tage røntgen af tænderne på dit dyr. Tandrøntgen giver os mulighed for at se det, som ligger under tandkødet og er til stor hjælp for vores dyrlæger og veterinærsygeplejesker når der udføres tandbehandling.

Ultralyd
Vi har en ny og moderne ultralydsscanner som via højfrekvent lyd kan undersøge dit dyr nemt og effektivt.

Ultralydsscanning er rigtig godt til at undersøge og diagnosticere sygdomme i blandt andet bughuleorganer og seneskader. Vi udfører ligeledes hjertescanninger til diagnosticering af hjertesygdomme.

Operationer
Vi udfører mange operationer, alt lige fra neutraliseringer og tarmkirugi til de mere komplicerede indgreb som f.eks. knæoperationer.
Vi har en velindrettet operationsstue med moderne narkose anlæg og overvågningsudstyr, hvilket giver gode og sikre forhold under operationerne.