Opkast hos hund og kat

Opkast hos hund eller kat behandler vi professionelt

Har din hund eller kat døjet med opkastning i længere tid? Så er det vigtigt, at du reagerer, så dit dyr kan få den rette behandling. Hos Lyngby Dyrehospital finder du dygtige dyrlæger med stor erfaring i branchen. Derfor sikrer vi dig, at dit dyr får den rette behandling. Vores kunder kommer ofte fra Lyngby, Bagsværd, Virum og omegn, men vi servicerer alle kunder.

​Vi er en professionel dyreklinik med brede kompetencer inden for faget. Derfor kan vi tilbyde en kompetent behandling af både hunde og katte, uanset hvad de har brug for. Hvis du oplever opkast hos hund eller opkast hos kat, bør du med andre ord aldrig tøve med at kontakte os for hjælp.

Hvorfor kaster min hund op?

Der kan være mange forskellige årsager til, at din hund eller kat kaster op. En hund med diarre eller opkast eller en kat med dårlig mave skyldes oftest helt banale irritationstilstande i mave- eller tarmsystemet. Ofte er der tale om infektioner, men de kan også være tegn på mere alvorlige lidelser, som kræver en mere omfattende undersøgelse.

Vi tilbyder klinisk undersøgelse

I forbindelse med vedvarende eller hyppigt tilbagevendende opkast hos hund eller kat tilbyder vi en klinisk undersøgelse af dit dyr samt en grundig samtale omkring symptomerne. Hvis det er nødvendigt, kan vi udføre uddybende undersøgelser, såsom laboratorieundersøgelse, røntgenundersøgelse eller endoskopiundersøgelse.

De typiske årsager for opkast hos kat eller hund er:

• Brat foderskift
  • Stres
  • Medicin
  • Indtagelse af div. materialer (fremmedlegemer, kemikalier, planter m.m.)
  • Parasitære (spoleorm, bændelorm, hageorm, piskeorm, coccidier)
  • Infektionssygdomme (bakterie – og virussygdomme)
  • Organsygdomme (nyre, lever, bugspytkirtel)​
  • Immunsygdomme – Akut opståede bevægelsesforstyrrelser i mave eller tarm
  • Mavedrejning hos hund, tarmindkrængning
  • Cancerlidelser
  • Medfødte eller erhvervede anatomiske forandringer
  • Foderintollerence / foderallergi​

Kontakt os, hvis du oplever opkast

Hvis du oplever opkast hos kat eller ændret afføring, kan det altså skyldes alt fra kost til mere alvorlige ting. Derfor er det vigtigt, at du reagerer.

​Du er altid velkommen til at ringe til vores klinik på telefon: 45 87 35 07, så finder vi årsagen til opkast og den rette behandling hurtigst muligt.​